Blogger Templates

Saturday, 31 December 2011

first of 2012...

assalamualaikum
this is first post 4 this year
taon bru la ktekn
msty semua org cbuk duk pk pew la azam tuk taon ni kn...
errrmmm....
p skang ni aq x pk ag azam aq tuk taon ni
so,x leh la post tuk kali ni
huhu....
nnty aq da ciap list nnty aq pk blk samaada nk post lam blog @ x yer,,,
but  as usual,
i hope that i can be the better person
n be a good muslimah
amin....
to all my fren:

Berusaha untuk berubah ke arah kebaikan....InsyaAllah syurga sebgai ganjaran...muslim & muslimah sejati....mereka akan sentiasa menjauhkan dirinya dari fitnah2...dan menghindarkan dirinya dari menjadi fitnah.




so,juz this 4 this tyme
wait me for the next entry,,,^_^



Saturday, 17 December 2011

solat sebagai senaman harian

 Ditegakkan Islam itu atas lima perkara iaitu bersaksi tiada tuhan melainkan Allah, Nabi Muhammad itu pesuruh Allah, mendirikan sembahyang , menunaikan zakat, berpuasa di bulan ramadhan dan menunaikan haji bagi sesiapa yang mampu untuk mengerjakannya

Islam berpaksikan atas lima prkara
p ak juz nk share cket sal solat
aq nk cte cket based on aq punye assgmnt tuk ctu


ASASI SAINS (PI080)
ISLAMIC WORLD VIEW (CTU 085)
“SOLAT SEBAGAI SENAMAN HARIAN”



ase mcm bez je lau aq share cket pew yg aq dpt tyme buat assgmnt tu
mcm yg slalu kte dgr
sharing is caring.....
so,dpt la kte sama2 mnmbhkn kte punye pngetahuan
as we all know......


solat juga dpt mmbntu dri segi kesihatn
tau x stiap gerakn lam solat mmpunyai kbaikn yg trsndiri...
btapa agungnya ciptaan Allah yg Maha Kuasa
nk tau x solat pun  ade rahsia gak tau....



   1. Niat sembahyang memelihara taubat kita dari dunia dan akhirat.
   2. Berdiri tegak fadilatnya ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.
   3. Takbiratul Ihram fadilatnya sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.
   4. Fatihah sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.
   5. Rukuk sebagai tikar kita di dalam kubur.
   6. Iktidal akan memberi minuman air dari telaga al-kauthar ketika di dalam kubur.
   7. Sujud memagar kita ketika menyeberangi Siratul Mustaqim.
   8. Duduk di antara 2 sujud akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur.
   9. Duduk tahiyat awal menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.
  10. Tahiyat akhir sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Mungkar & Nakir di dalam kubur.
  11. Selawat nabi sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.
  12. Salam memelihara kita di dalam kubur.
  13. Tertib fadilatnya pertemuan kita dengan Allah s.w.t.


so,kte tau stiap pe yg Allah ttapkan ade kbaiknya yg tersurat maupun tersirat


sama2 la kte cube renung2 kan sbgi peringatn tuk kte brsama
engtlh kehidupn kte mnuju akhirt....
ayuh kte mulakn dri skrg...
sama2 lah kte mnmbh amal ibadat  tdk kira yg wajib maupun sunat....
krna ajal maut tdk mngenal usia....
pbila tiba msanya kte akn dpnggil jua





sekian.....assalamualaikum....

Sunday, 11 December 2011

got the chance to met again.....

^_^
feel the enjoyful day...
huhuhu
last week income for this sem bru je dpt
apew lg....plan with my frenz for outing
actually,nk p sunway pyramid ngan fatin(my close housemate)
but have to change it bcoz some of technical problem
soo...plan it again n decide to out with bella n nabilah(my twin frenz)
brtolak punye la awal....
besa la kan...used the public transport
kena la awal2...hihihi
first destinasy.....
lowyat n then move to tymes square
fuhhhh...nk tercabut ase kaki jln 
tu pun blom abes pusing semua...
p x pe coz yg bez nye dpt kuar ngan kwn2
n got the chance to met IMAHHH...
huhuhu...kak moh...miz u alot...
x sangka jupo imah cni...
n tabik spring r ko imah coz snggup g tymes square sore....
hehehe....msty imah rindu lajok ko sy tu...

my twin frenz.bella...nabilah...with imah....

jln punye la lama...hehe..ni jew yg ak bli...yg warna pink tu
hoho...yg itam tu yg lama...cntk x??huhu




k la...ni je la tuk kali ini...
tq tuk bella n bila for accompany me...
ku tau korang mmg shopping sakan tyme tu...hoho
truskn abeskan duit anda...hihi
tuk imah:nice to met u again n hopefully we can met again next tyme
n hope the others fren can join us...huhu
sori tuk fatin najihah coz x sempat nk gtau awal ko mg...
nnty la mula2 kte try jupo deh....huhu...
miz all my frenz so much.....

There was an error in this gadget

.hamster ak ni...bole bg mkn gak ni...huhu

Followers